uesanpiox@uepiox.edu.ec
(+593)-032822772

English

English
English
English

Pio X to the world!

In the last years, our institution has been working in the development and solidification of our English Program with the mid term objective of becoming a bilingual institution through the development of skills and a new schemata that integrates knowledge, innovation and technology and human values as the center of our educational life.

This innovation is framed in a needs analysis of our community where we find the requirement of parents to have their children ready to interact in a global world where English has become the lingua franca for excellence.

With this idea in mind we have been transforming the English area with a sustained work that will soon be put into service for our community with the establishment of our bilingual school.

¡Pio X para el mundo!

En los últimos años, nuestra institución ha trabajado en el desarrollo y mejoramiento de nuestra área de Ingles con el objetivo de convertirnos en una institución bilingüe mediante el desarrollo de destrezas y un nuevo esquema que integre conocimiento, innovación y tecnología y valores como el eje central de nuestro proceso de enseñanza aprendizaje.

Esta innovación está enmarcada en un análisis de las necesidades de nuestra comunidad el cual indica que los padres de familia requieren una educación que permita que sus hijos estén listos para interactuar en un mundo globalizado donde el Inglés se ha convertido en la Lingua Franca por excelencia.

Con esta consigna hemos transformado el área de Inglés mediante trabajo sostenido que pronto estará a disposición de nuestra comunidad con el establecimiento de nuestra escuela bilingüe.

Los nuevos paradigmas del mundo actual exigen cambios en la educación, de modo que al realizar estos produzcan las necesarias reformas que adecuen la formación de los estudiantes con los nuevos requerimientos de una comunicación global. Por ende, nuestro sistema educativo se enmarca en las necesidades e intereses de una comunidad que cada vez centra más su atención en la importancia de que los estudiantes logren desarrollar y perfeccionar el manejo del idioma que une al mundo como es el Inglés.

Nivel Inicial 2 y Preparatoria

Nuestro programa incorpora una metodología moderna basada en la neurolingüística que promueve la comunicación a través de canales visuales, auditivos y kinestésicos, lo cual permite a los niños aprender a través del juego y la repetición continua de poemas, canciones y establecimiento de rutinas.

Educación General Básica

En este nivel, la enseñanza del Inglés es la continuación de un proceso integral en donde el estudiante se ve expuesto a una seria de materiales de diferentes géneros, los cuales proveen el contenido necesario para desarrollar las destrezas del idioma como la comprensión auditiva, la producción oral, la comprensión de lectura, la producción escrita, el uso correcto de la gramática, el análisis literario, además de estimular el pensamiento crítico. Además de Inglés, integrando el contenido con idioma extranjero se desarrollan las asignaturas de Proyectos y Cultural – Artística.

Bachillerato

Se desarrollan todas las destrezas del idioma inglés de una forma integrada para desarrollar la comprensión escrita, la gramática, la producción oral, la lectura, el análisis literario, enriquecer el vocabulario además de estimular el oído. Además de Inglés, integrando el contenido con idioma extranjero se imparten las asignaturas de Ciudadanía y Emprendimiento – Liderazgo.

OBJETIVOS

  • Alcanzar en nuestros estudiantes un nivel de competencia en Inglés que le permita comunicarse eficazmente de acuerdo con las demandas de nuestra sociedad actual.
  • Promover procesos de enseñanza y aprendizaje para la adquisición y desarrollo de habilidades a nivel de las competencias lingüística, socio-lingüística, cultural y pragmática, sin dejar de lado las competencias culturales.

FORTALEZAS

  • Personal docente altamente calificado.
  • Certificaciones Internacionales para estudiantes.
  • Uso de tecnología para facilitar los procesos de enseñanza – aprendizaje.
  • Capacitación pertinente y constante.

The new paradigms of the world require changes in education, so that when carrying them out they produce the necessary modifications that adapt the training of students to the new requirements of global communication. Therefore, our educational system is framed by the needs and interests of a community that increasingly focuses its attention on the importance of students being able to develop and perfect their command of the language that unites the world, which is English.

Pre School

Our program incorporates a modern methodology based on neurolinguistics that promotes communication through visual, auditory and kinesthetic channels, which allows children to learn through play and the continuous repetition of poems, songs and establishment of routines.

Basic General Education

At this level, the teaching of English is the extension of an integral process where the student is exposed to a series of materials of different genres, which provide the necessary content to develop language skills such as listening comprehension, oral production, reading comprehension, written production, correct use of grammar, literary analysis, as well as stimulating critical thinking. In addition to English, we develop CLIL (Content and Language Integrated Learning) through Projects and Cultural – Artistic.

High School

All the skills of the English language are developed in an integrated way to develop written comprehension, grammar, oral production, reading, literary analysis, enriching vocabulary as well as stimulating listening. In addition to English, we develop CLIL (Content and Language Integrated Learning) through Citizenship and Entrepreneurship - Leadership.

OBJECTIVES

  • Achieve a level of proficiency in English in our students that allows them to communicate effectively as an answer to the demands of our current society.
  • Promote the teaching and learning processes for the acquisition and development of linguistic, socio-linguistic, cultural and pragmatic skills, without neglecting the cultural development.

STRENGTHS

  • Highly qualified teaching staff.
  • International Certifications.
  • Use of technology to facilitate teaching - learning processes.
  • Relevant and ongoing training.
English